Påsken snart över trist............



Så var påsken snart över trist så skönt o vara ledig o fint väder med ju.
Långfredag började med promenad med hund o granne tar ca 35 minuter o kl åtta så börjar vi.
Sen frukost stannar o handlar nya bullar på vägen hem gott....

Sen lastade vi slåpen med skit jisses vad man kan samla på sig..........
Den som har mest när han dör vinner NOT..............................
Här har vi kastat kan ni tro o skönt e det med.

På kvällen skulle vi bort men gubben blev sjuk så vi fick ställa in trist hade sett framemot det verkligen .
Sunshine vi fårt ta det en annan gång.

Lördagen startade med rundan kl åtta sen bullar.
Jag o granne gick en runda i byn bland annat till ett galleri o kollade tavlor o skulpturer.
Väl hemma igen så blev det lugnt mådde inte bra la mig på soffa med gubben som redan låg där.
Låg där ett par timmar vaknade o mådde lite bättre.
Tog en promenad med valpen sen blev det färskpotatis o fiskpinnar till middagen.
Åter till soffan o ta det lugnt somnade tidigt o spenderadehela natten på soffan..

Söndag samma promenad nya bullar .
Fix i trädgården o valpen skulle hjälpa till.


Han tyckte han var duktig ju.

Gubben stack o spåra lite i skogen o jag tvättade cyklen det behövdes.

Sen bar det iväg till Busters grav o plantera lite o göra vår fint.



Passade på o fota den fina statyn som står på vägen upp till gravarna.




Sen bar det av till Mcd åt hamburgare. Sen körde omväg hem.
Fixade lite med tvätt.

Nu funderar jag om jag ska hänga tvätt fixa papper eller lägga mig soffa o äta praliner..........
Svårt val eller hur??????????????????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0