Påsk och fint väder!!

Med påsken kom det fina väder!! Ljuvligt är det. har bara njutit av vädret o varit ute i trädgården och pysslat planterat om o planterat nya blommor.

grillat har det oxå gjorts muuums.

Imorgon blir det docj jobb hela dagen men jag har ju varit ledig i två dagar o njutit.

Var på Busters grav och gjorde fint och planterade lite nya blommor.
När jag jag satt där och pysslade slog tanken mig att vilket jävla skitår 2007 på många olika sätt och viss.
Inte bara Busters död utan massa annat tråkigt. Än så länge är 2007 det värsta i mitt liv..
Hoppas jag slipper ett sånt år till..................

I veckan var jag o syrran ungarna o rocky i skogen. Underbart var det, vackert väder var,t och naturligtvis hade vi fikakorgen med oss.

I helgen son gick var jag och Rocky på läger hos Jan Gyllensten. Mycket lärorikt och kul var det.
mycke nytt att jobba med och att tänka på. så nu är det full fart med träningen.

Läste ut en bok i dag som heter en ängel till låns.  den är mycke bra o rörande. Tårarna rann när jag läste den, men den är mycke läsvärd och man uppskattar livet och sina barn ännu mer efter ha läst den.

Jag fastnade för följande i boken son författaren citerar en annan författare:

Varje svårighet är en möjlighet som erbjuds dig, en chans att växa.
Att växa  är det enda ändamålet med tillvaron på den här planeten jorden. Du kommer inte att växa om du sitter
i en vacker trädgård och någon serverar dig läcker mat på silverbricka.
Men du kommer att växa om du är  sjuk eller har ont eller om du drabbas av stora förluster utan att sticka huvudet i sanden utan istället tar smärtan och lär dig att acceptera den, men inte som en förvannelse
eller bestraffning utan som en gåva till dig med en mycket, mycket speciell avsikt.

Ä
ven detta citat kommer ur boken:

Vårt liv är bokstavligen ingenting annat än en skola där vi prövas, där vi hamnar i centrifugen.
Och det är vårt eget val och ingen annas om vi ska komma ut ur centrifugen krossade eller polerade.

Boken har mycket tänkvärt och man blir som sagt rörd. Tur jag var ensam hemma när jag läste sista halvan.
Satt på trädäcket o tjöt  Är man känslig så kanske man inte ska läsa den.
Jag äslkar att läsa böcker som är verklighetsskildringar. Man får en annan syn på livet. Man kan reflektera det när man anser att allt är bajs i livet. Att man har mycket att vara tacksam över.
 Nu får det bli en deckare innan jag går på nästa verklighetskildring så man hinner smälta allt.




Nu blir det bildkavalkad!!


Min älskade pappa med Rocku i knäet. Han tror han är knähund!!


På lägret!




Skal!








Skogsmys!!!!














Kunde inte hitta mindre pinne!!




Gräva är grajor!!




Vill bara smaka liiiiite








































Kommentarer
Postat av: Ronja o Midas

Vilka härliga kort!

2011-04-24 @ 10:45:40
URL: http://cossybruttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0