Lydnadsläger i Ystad!!!!!!!!!!!!

Jag o Rockan har varit på lydnadsläger i Ystad.

Det var med blandade känslor jag for dit. redan efter jag anmält oss tänkte jag: Shit va faaaan har jag gjort.!!??!?!?

Men tänkte jag det kan inte vara så farligt.
När det började närmare sig kom den där känslan av nervositet smygande igen.
Men efter att ha bollat lite med god vän som peppat o stöttat mig insåg jag att alla har ju varit nybörjare!!

Med friskt mod körde jag mot Ystad på söndagen. Söndagen var avsatt til "upprop" träffa instruktörer o köka lite tillsammans.

Vi fick fylla i lapp med va vi ville ha hjälp med o våra förväntningar på lägret.
Den ena instruktören sa något som fastnade i mitt huvuvd o var så klockrent: HAr ni kommit hit för att höra hur jävla bra ni är har ni kommit fel!!!!!!!!

Jag kände bara en sen innan vilket glade mig. Något känt ansikte iallafall.

Lite snack o käk. Sen o ladda batterierna inför starten på måndagsmorgonen.

På måndagen var jag nervös igen. Nervös inför hur Rockan skulle bete sig framför allt mot dom andra hundarna. Hankan vara lite rabiat ibland. Men jag hade inte behövt vara nervös. rockan uppförde sig över min förväntan när det gällde den biten.

Under veckan som gick var det nog lätträknade gånger han fick utbrott ute på planen. Men det gick att stävja snabbt med att ge honom ett ligg då kom han liksom av sig. Kändes jätteskönt att det gick så bra.

Rockan gick bra hela veckan. Det var matte som var nervös stelt o lite för hård kanske.
Eller så var jag för snäll. Nu skall jag hitta den gyllende medelväggen.
Blir jag för glad i berömen så går han i spinn direkt. Så det måste matte öva på.
Behöver nån som står sidan om som en papegoja o härmar mig så jag själv kan höra hur jag låter hahahahahah.
Nä det ska jag nog få ordning på.



Rocky jobbade på jättebra hela veckan.  Han vill verkligen jobba o göra rätt så där måste matte göra
rätt från början.
Jag e så nöjd o glad över att vi kom med.

Dagens höjdpunkt var ju tävlingen vi hade nästan varje dag innan vi slutade för dagen.
Hör var nästan alla medel tillåtna heheheh.
Vi började med hur många sitt o ligg våra hundar kunde göra på trettio sekunder.
Rockan klarade imponerade 26 st på trettio sekunder.
Det var väldigt bra gjort men räckte tyvärr inte till vinst, men e så nöjd. Det var en del kursare o instruktörerna var impade över hans snabbhet trots han storlek.
HAn kan vara smidig min goa pöjk!!

En tävling körde vi inkallning fast med den långsammaste tiden som möjligt.
Vi kom två på 14 sekunder hahahaha äntligen börjar man röra sig i toppen heheheheh.

En annan var att vi skulle få hunden att apportera in så många saker som möjligt under en minut. Skicka ut in
rockan kom in med  nästa tre  skaer hahahah. Det var kul o se han stå o välja vilken ska jag ta vilken ska jag ta??? Där var mjukisdjur apporter vittringspinnar. Dom flesta valde mjukisdjur i första hand.
Där var en som tog fyra saker i ett svep!!!

Sista tävlingen var att gissa vilken apportbock hunden skulle st när man skickade iväg den till en ruta med apport av trä metall tung o vittringspinnar.
JAg gissade rätt alla tre gånger och det var det fler som gjorde. Så det fick bli utslagstävling.
Men där föll vi då var det bara netall o tung kvar o det har vi inte jobbat med.
Dessa tävlingar var en bra avslutning på en bra träningsdag.


Veckan var underbar lärorik och den tog slut rent för snabbt tycker jag.
Men vi var rätt trötta på lördagen när vi slutade.

På lördagen klantade jag till det med att ta fel nyckelknippa med mig. Tänker inte på det sätter låset på buren
går o äter frukost. Sen när jag ska ta ut Rockan så upptäcker jag faaaaaaaaaaaaaaaaan fel nyckeknippa rockan
e inlåst i bilen. får totalthjärnsläpp där ett tag.
Oj skriker jag till dom andra får inte utan rockan ur bilen.
Sen slår det mig att jag har ju dubbelbur o den sidan e bara stängd med buntband så det vara bara till o dra isönder dom.

Ja jag vet jag e förvirrad o yr ibland ....................... eller rätt ofta hahahahaah

Jag hoppas kunna vara med nästa år med men då blir det camping liv!!!!!!!!!!!










Kommentarer
Postat av: Ann-Krisitn Petersson

Tack själva för en härlig vecka. Det är ni "elever" som gör lägret! Rolig blogg du skriver Ha det gott o hoppas vi ses i september

2011-07-21 @ 16:21:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0