Äntligen semester!!!!!!!!

Så har man semester - äntligen. Inga passa tider inga måsten. Bara gå o skrota o göra vad som faller en i.

Kunde dock ha börjat bättre.

Började med o paja Nitron. Hela dörren o framskärmen e kaput o skrynklig.
Som tur e kunde plåtverkstaden banka till det så  jag kan köra med bilen, annars hade det varit semester utan bil. Hur jävla kul e det då....................................

Lördagen var det fest. Jävlar vilket drag o vilket sällskap sen.
Helt underbart kul var det alla bjöd på sig själva. Härligt!!!!!!!!

Söndagen gick i soffans tecken. Dock lite jobb på morgonen har nog aldrig jobbat så fort för att komma hem till soffan hahahahah.

Måndagen första semesterveckan inledes med att bara softa o lulla runt som värsta zombi.
Men det tog slut snabbt när Jeanette ringde o det bestämdes att nu var det ut o spåra som gällde .
jag hoppade på med glatt humör.

Vi testade lite olika saker för att öka motivationen på Rockan. gick hyfsat bra.

Avslutades med bad i vombsjön vilket hundarna uppskattade.

Tisdagen var det shopping på schemat TEBA i Höör. Shit va saker mycke kuligare saker. Gällde o håll ai plånboken kan jag lova. Men en del saker blev det dock inget onödigt hahahah.

Sen lurade Jeanette in mig i dom djupa skogarna i Höör. vilken skog det var. Lugnt o härlig to vaaaaaaaaaaaarmt var det.

Började med Rocky o han gick bra börjar fatta lite mer. Han fick två spår.

Sen var det Morra bus tur.  for i väg med eld i baken o var så duktig.

Sen var det Dizzas tur. Hon fick värsta skogspåret med återgångar o hela kittet. Hon jobbade bra o ju längre hon gick desto bättre blev det. Härligt o se. Jag blev biten av nåt jävla skräp shit va ont det gjorde.

Sen blev det två spår till för Rockan. Gick bra förutom lite förarfel hahahahah som jag AAAAAAAAAAAAAALDRIG
kommer göra om. Men trots det så kämpade Rockan på bra o hittade slutet.

Hundarna hade sköts så bra att det blev till att dra till sövdesjön o bada o svalka sig.
Hundarna uppskattar det verkligen.

Onsdagen kom o gick slappedag  lite lunch med Jeanette o skitsnack o go efterrätt på JW`s.
Hem o börja dra i saker o ting.
Rockan fick en vilodag.


Max hjälper till köra plattor som vi gav till grannen.


Backa han hn oxå göra!


En glad skit!!!


Blommor och en slängkyss till mor!!






Morra sötnos


Jeanette visar sin bästa sida hahahahah


Morra får sitt spår.






Hej kompis!!! ska vi leka??


Trött!!


Linslus det e jag det!!!!!




Dizza


Rocky


Jag o Rocky








Dizza


Dizza går på sitt spår






Drickapause










Trött rocky



Rocky simmar för fullt




Dizza ger sig ut






Får jag låna den lite??


Dizza Grånos
















Kommentarer
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Som hundägare är det en ren förmån att kunna träna och forma sina hundar :)



... och att lära sig backa med släp kan man aldrig göra för tidigt :) Jag började en praktikplats på en bondgård för många år sedan. Där fick jag köra en trädgårdstraktor med släp - och tack vare det kan jag idag backa snyggt och smidigt med släp :)



Sv: Ja, dessa fästingar... meningslösa varelser som bara sprider skit :/

2010-07-29 @ 11:18:44
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Sv: Ja, träningen med hundarna är härlig :) Kom precis in efter att ha varit ute och sprungit med en av vovvarna. Man känner sig väldigt nöjd just nu :)

2010-07-29 @ 14:40:27
URL: http://www.henrikolsson.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0